IMG_0156.JPGΤην Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016 διεξάγεται ο 34ος Αυθεντικος Μαραθώνιος της Αθήνας. Χρήσιμες συμβουλές προς τους δρομείς πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα…
Την ημέρα πριν από τον αγώνα

Αποφύγετε την έντονη άσκηση και φροντίστε να ξεκουραστείτε αρκετές ώρες. Προετοιμάστε τα απαραίτητα προσωπικά σας αντικείμενα που θα χρησιμοποιήσετε στον αγώνα. Πάρτε ελαφρύ δείπνο, αλλά πλούσιο σε υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες, κλπ). Μην ξεχνάτε να πίνετε επαρκή ποσότητα νερού.

Την ημέρα του αγώνα

Ντυθείτε καλά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Χρησιμοποιήστε παπούτσια τρέξιματος που έχετε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, για να αποφύγετε τυχόν πόνους ή δυσφορία στα πόδια σας.

Πάρτε ελαφρύ πρωινό λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση του αγώνα, αποφεύγοντας οτιδήποτε που περιέχει λίπος.

Φροντίστε να ξεκινήσετε από τον τόπο διαμονής σας αρκετά νωρίς ώστε να βρίσκεστε έγκαιρα στο σημείο εκκίνησης του αγώνα.

Ξεκινήστε τον αγώνα με επαρκή ενυδάτωση 30΄ πριν την εκκίνηση. 250ml νερού είναι μια καλή ενδεικτική ποσότητα.

Στη διάρκεια του αγώνα

Όσο πλησιάζετε προς τον τερματισμό, τόσο πιο απαραίτητη γίνεται η ανάγκη για τακτική ενυδάτωση και τροφή. Να ενυδατώνεστε τακτικά, αλλά μην το παρακάνετε.

Μη επαρκής ενυδάτωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα, καθώς θα πρέπει να αναπληρώσετε κάποια υγρά που χάνετε λόγω του ιδρώτα. Η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε υπονατριαιμία, σπασμούς, ακόμα και σε ορισμένες περιπτώσεις, θάνατο. Πίνετε όταν αισθανθείτε την ανάγκη αλλά όχι σε μεγάλες ποσότητες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα.

Κάθε αθλητής έχει διαφορετικές ανάγκες ανάλογα με την κατασκευή του, την ταχύτητα και πάνω απ ‘όλα τις καιρικές συνθήκες, καθώς αυτές οι παράμετροι έχουν αντίκτυπο στο πόσο ιδρώνετε.

Οι ταχύτεροι δρομείς (κάτω από 3 ώρες 30 λεπτά) σε μια ζεστή μέρα μπορεί να χρειάζονται όσο ένα λίτρο υγρών ανά ώρα (2 pints). Οι βραδύτεροι δρομείς χρειάζονται λιγότερο ιδιαίτερα σε μια δροσερή μέρα και δεν πρέπει να πίνουν περισσότερο από 500 ml ανά ώρα.

Προτιμήστε υγρά και τρόφιμα που έχετε ήδη χρησιμοποιήσει και δοκιμάσει στο παρελθόν. Μπορείτε να εμπιστευτείτε τα προϊόντα που μοιράζονται στους σταθμούς τροφοδοσίας της Οργανωτικής Επιτροπής.

Στον τερματισμό

Μη στέκεστε για κρυώσει ο οργανισμός σας. Συνεχίστε να περπατάτε, ειδικά αν αισθανθείτε ζάλη, και ενυδατωθείτε για να αναπληρώσετε τα χαμένα σωματικά υγρά.

Πηγαίνετε στο χώρο αποσκευών, το συντομότερο δυνατόν, πάρτε το kit σας και αλλάξετε σε ζεστά, στεγνά ρούχα, και στη συνέχεια μεταβείτε στα σημεία συνάντησης.

Συνεχίστε να ενυδατώνεστε αργά και φάτε κάτι ελαφρύ.

Μερικοί δρομείς αισθάνονται τάσεις λιποθυμίας ακόμα και για μιάμιση ώρα μετά τον αγώνα, γιατί δεν έχουν ενυδατωθεί ή τραφεί επαρκώς.

Κατά προτίμηση, ενυδατωθείτε σταδιακά στις επόμενες 24 με 48 ώρες μετά τον αγώνα.

Τραφείτε με αλμυρή τροφή για να αναπληρώσετε το αλάτι και το γλυκογόνο που έχει χαθεί στη διάρκεια του αγώνα.

ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ

Πληροφορίες: http://www.athensauthenticmarathon.gr

infiltr8or

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s